PERHATIAN
Mari lihat gambar GATHERING BERBUKA PUASA di Warisan, Putrajaya pada 18/9/08!
Latest topics
» fish oil sale
Thu 04 Aug 2011, 7:37 am by Guest

» Brown University Emergency Medicine Residency
Thu 04 Aug 2011, 3:14 am by Guest

» the benefit of fish oil
Tue 02 Aug 2011, 2:55 pm by Guest

» play casino online for free
Tue 02 Aug 2011, 1:06 pm by Guest

» 
Mon 01 Aug 2011, 6:55 am by Guest

» x-Hack hack you
Sun 31 Jul 2011, 10:48 pm by Guest

» Drug Schemata Prior
Sun 31 Jul 2011, 10:33 pm by Guest

» backlink checker backlinks service
Sun 31 Jul 2011, 8:57 am by Guest

» AppomiamictSS
Sat 30 Jul 2011, 2:10 am by Guest

Tahukah Anda?
Anda boleh customize profile anda dengan avatar dan signature.

Anda juga boleh set profile anda supaya menghantar email alert tentang aktiviti forum2 yang sedang anda layan.

Jangan lupa untuk set Timezone anda kepada GMT+8 supaya masa anda selaras dengan kami. Semua function ini boleh didapati di PROFILE.
Gallery



Cerita Lawak

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Cerita Lawak

Post by mEnt@L_phoBia on Tue 16 Sep 2008, 4:23 pm

Ruang ini dibuka untuk hilangkan stress..so, kalo ada cerita cerita lawak..postkan la ek
avatar
mEnt@L_phoBia
HOT poster!
HOT poster!

Male Number of posts : 292
Age : 33
Kementerian : Bumi BPP
Bahagian : Menvari jodoh
Registration date : 2008-09-12

View user profile

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by mEnt@L_phoBia on Tue 16 Sep 2008, 4:24 pm

Kejadian terjadi ketika tanpa diduga sesorang telah termasuk kedalam kuali penggorengan KFC yang sedang mendidih. Dari keterangan saksi bahwa terjadi pergaduhan didapur KFC ketika mangsa sedang bekerja disitu.

Ketika ditemubual ada percanggahan versi bahwa yang masuk ke dalam kuali penggorengan adalah pegawai KFC dan sumber lain mengatakan pencuri.

korban tidak lagi dapat dikenali lagi dan tidak dicam identitinya akibat tergoreng dalam minyak yang mendidih. foto-foto tentang kemalangan ini tidak boleh disebarkan, tapi tetap ada yang membocorkan rahasia dan dapat disaksikan foto korban disini. Pesan buat yang takut ngeri atau punya gangguan jantung tidak usah melihatnya.
avatar
mEnt@L_phoBia
HOT poster!
HOT poster!

Male Number of posts : 292
Age : 33
Kementerian : Bumi BPP
Bahagian : Menvari jodoh
Registration date : 2008-09-12

View user profile

Back to top Go down

nilah mangsa

Post by mEnt@L_phoBia on Tue 16 Sep 2008, 4:26 pm

avatar
mEnt@L_phoBia
HOT poster!
HOT poster!

Male Number of posts : 292
Age : 33
Kementerian : Bumi BPP
Bahagian : Menvari jodoh
Registration date : 2008-09-12

View user profile

Back to top Go down

kenapa main bola 45 minit

Post by mEnt@L_phoBia on Tue 16 Sep 2008, 4:33 pm

KENAPA 45 MINIT?


Kenapa masa perlawanan bolasepak adalah 45 minit, dan bukannya 30 minit ataupun 1 jam (utk separuh masa)?

Saintis sukan dan pemain-pemain veteran juga tidak dapat memberikan jawapan yang tepat. Di dalam kemusykilan tersebut, ada seseorang yang memberikan jawapan yang boleh diterima.

Dia menjawab...."Sebab mengapa bolasepak dimainkan dalam 45 minit ialah...Terdapat 2 pasukan di dalam setiap perlawanan dan ada 11 orang pemain di setiap pasukan. Setiap pemain mempunyai "2 biji bola" dan membawanya setiap masa semasa bermain didalam padang. Jadi, jumlah kesemua bola untuk kedua-dua pasukan ialah 44 biji bola. Terdapat sebiji bolasepak yang digunakan di dalam perlawanan. Oleh itu,jumlah keseluruhan ialah 45 minit.

Persoalan terjawab !!!

Tetapi, kadang-kadang ada masa tambahan selama 2 minit...itu
adalah "bola referee"!
k
avatar
mEnt@L_phoBia
HOT poster!
HOT poster!

Male Number of posts : 292
Age : 33
Kementerian : Bumi BPP
Bahagian : Menvari jodoh
Registration date : 2008-09-12

View user profile

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by mEnt@L_phoBia on Tue 16 Sep 2008, 4:37 pm

Seorang pemuda Bangla ditangkap di-tempat funfair di-ibu kota dan di-hadapkan di-mahkamah atas tuduhan meramas *censored* pengunjung rumah hantu dan di-bicarakan:-

Hakim: Kamu Hamid Gulam di-tuduh bersalah meramas *censored* wanita ditempat kerja kamu. "mengaku salah atau tidak?"

Lalu Bangla menjawab tidak mengaku bersalah.

Hakim bertanya mengapa tak bersalah? Si bangla menjawab itu memang tugas nya di-rumah hantu.

Lalu Hakim bertanya apa tugas kamu? Bangla menjawab "Sebagai hantu *censored* tuan!" Hakim tertawa...kah! kah! kah!
avatar
mEnt@L_phoBia
HOT poster!
HOT poster!

Male Number of posts : 292
Age : 33
Kementerian : Bumi BPP
Bahagian : Menvari jodoh
Registration date : 2008-09-12

View user profile

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by mEnt@L_phoBia on Tue 16 Sep 2008, 4:39 pm

Di dalam mahkamah seorang wanita telah dituduh meracuni suaminya.

Peguam : Bagaimana anda meracuni suami anda?

Wanita : Saya memberi dia kopi yang dicampur dengan racun tikus.

Peguam : Tidakkah anda berasa kesian pada suami anda?

Wanita : Ada suatu ketika tu saya kesian sangat.

Peguam : Bila tuh??

Wanita : Bila dia minta cawan kedua.
avatar
mEnt@L_phoBia
HOT poster!
HOT poster!

Male Number of posts : 292
Age : 33
Kementerian : Bumi BPP
Bahagian : Menvari jodoh
Registration date : 2008-09-12

View user profile

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by nEeyA_deEya on Tue 16 Sep 2008, 4:46 pm

NAMA JEPUN

Kalau yang sedang boring-boring tu tak tau nak buat apa, dalam kepala otak
asyik fikir POLITIK, REFORMASI dan lapar dahaga sahaja, apa kata kita
berhibur sikit dengan lawak nama jepun ni.

01. Yang pemarah - KEiJI CACIMAKI

02. Yang suka berjimat - SAYORI SUKAMURA

03. Yang bisu - KIETA TADASORA

04. Yang suka makan nasi - NANACHi KASIBANYA

05. Yang suka layan blues - APO NADIKATO

06. Yang suka belajar - ASHIKO ULANGKAJI

07. Yang kerap bikin kacau - WAKASI HURUHARA

08. Yang sangat kedekut - MATIMATI TAMOKASI

09. Yang suka sangat tidur - ICHIBAN TIDOMATI

10. Yang suka mengintai - HINTAI AKOSUKA

11. Yang tua - TARAGIGI PADANMUKA

12. Yang kena tinggal bini - SUSAHATI BINILARI

13. Yang suka merempit - SAJA CARIMATI

14. Yang Lembab - AYUMI SIPUTBABI

15. Yang suka BERSUMPAH - SAIIFOO BAUKARI



Apapun, selamat berpuasa ye..jgn asyik bersukaria , keja tue buatt!!

p/s: di forward drp kawan aku...
avatar
nEeyA_deEya
Spammer!
Spammer!

Female Number of posts : 369
Age : 33
Kementerian : need'z ent.
Bahagian : bhgn org malaysia
Registration date : 2008-09-12

View user profile http://profiles.friendster.com/8039044

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by nEeyA_deEya on Tue 16 Sep 2008, 4:47 pm

Badak n monyet





Alhikayat, dalam sebuah hutan ada seekor badak sumbu dan seekor monyet. Mereka ni memang tak pernah baik, selalu jer bertengkar..

Pada suatu hari, sedang mereka bertengkar, mereka terjumpa sebuah pelita ajaib. Dipendekkan cerita, setelah digosok,keluarlah seorang jin. Jin itu setuju untuk mengabulkan tiga permintaan bagi kedua2 menatang itu.

Permintaan 1 Badak : Saya mau semua badak sumbu di dalam hutan ini adalah betina, kecuali saya...hehe.
Permintaan 1 Monyet : Saya mau sebuah motor Harley Davidson

Jin tu kelip mata, bling... semua badak lain kat situ jadi betina, pastu ada sebuah Harley Davidson 1300cc warna hitam

Permintaan 2 badak : Saya mau semua badak sumbu kat negeri pahang ni betina kecuali saya.. hehe
Permintaan 2 monyet : Saya mau jaket kulit hitam dengan helmet Shoei

Jin tu kelip mata lagi, bling... semua badak di pahang dah jadi betina, dan monyet tu pun dapat barang2 mat motornya tu..
Lepas tu jin tu kata "Ini permintaan terakhir kamu, pikirlah dengan baik2"

Badak tu pikir sejenak lepas tu kata " Saya mau semua badak sumbu kat Malaysia ni betina yang cun melencun ghilerrr... kecuali saya".

Jin tu pun kelipkan mata and then bling... maka tinggallah badak tu satu2nya badak jantan satu Malaya nihh..

"Hah monyet, awak nak apa pulak.. kasut boot kulit ke?" tanya jin.

Monyet tu memakai helmetnya, naik atas motor Harleynya, start enjin, kemudian melihat pada badak yang tersengih lebarr tu, "Saya mau badak tu jadi GAY"

Jin tu pun kelipkan mata, bling....

Maka meraunglah badak sumbu tu. sepuas2nya.. "Mana aku nak cari badak jantan ni nyah... ish.. tak kuaassa nyah"
avatar
nEeyA_deEya
Spammer!
Spammer!

Female Number of posts : 369
Age : 33
Kementerian : need'z ent.
Bahagian : bhgn org malaysia
Registration date : 2008-09-12

View user profile http://profiles.friendster.com/8039044

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by nEeyA_deEya on Tue 16 Sep 2008, 4:47 pm

Cerita Bulan Madu





Mak Minah dan Pak Mat ada 4 orang anak perempuan yang sangat disayangi. CT, SERI, MURNI dan SURI.

Suatu hari mereka berpakat untuk kawinkan anak-anak mereka serentak. Selepas diijabkabulkan, keempat-empat anaknya bercadang untuk pergi berbulan madu.

CT berbulan madu ke Pulau Langkawi, SERI ke Pulau Tioman, MURNI ke Pulau Kapas dan SURI ke Pulau Pangkor.

Sebelum pergi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, "nanti jangan lupa hantar berita pada mak dan abah, ceritakan macam mana bulan madu korang. Tak payah tulis panjang-panjang, pakai KOD IKLAN aje dah cukup. Ringkas, padat dan cepat". Panjang lebar Mak Minah memberi arahan pada anak-anaknya.

Seminggu kemudian mereka terima surat dari CT yg bertulis "KFC". Tercari-carilah kedua suami isteri tu iklan KFC, bila jumpa tersenyumlah kedua-duanya bila membaca iklan yang bertulis "HINGGA MENJILAT JARI". Berbahagialah si CT tu rupanya kata mereka.

Esoknya terima pula surat SERI yang bertulis "PEPSI".. Maka mereka pun carilah iklan Pepsi dan tersenyum lagi keduanya bila membaca iklan yang bertulis "NIKMATNYA HINGGA KE TITISAN TERAKHIR". Bahagia juga si SERI rupanya.

Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat MURNI yang bertulis "STANDARD CHARTERED". Maka dicarilah iklan Standard Chartered, sambil tersenyum mereka membaca iklan tu "BESAR, TEGUH DAN PERAMAH!".

"Bahagianya si MURNI tu bang," kata Mak Minah pada Pak Mat.

Seminggu berlalu tapi masih tiada surat atau perkabaran dari SURI. 2 minggu, tak ada juga. Pak Mat dan Mak Minah mula risau dan tertanya-tanya. Masuk minggu ke-3, barulah mereka menerima surat dari SURI dengan isi kandungannya yang bertulis "AIR ASIA". Maka bergegaslah kedua-duanya mencari iklan penerbangan Air Asia tu, sebab dah tak sabar nak tahu apa yang berlaku pada anak bongsu mereka.

Tapi, bila dibaca Mak Minah dan Pak Mat terkulat-kulat tak tau samada nak senyum atau nak nangis.

"Bahagia ke si SURI tu bang?" tanya Mak Minah pd Pak Mat.

"Ntah" jawap Pak Mat sambil menerung dan membaca berkali-kali iklan Air Asia tu.

"APA MOTTO IKLAN TU" tanya Mak Minah lagi.

Dengan selamba dan kuat Pak Mat menjawap "7 KALI SEMINGGU - 3 JAM SEKALI - NON-STOP!!"
avatar
nEeyA_deEya
Spammer!
Spammer!

Female Number of posts : 369
Age : 33
Kementerian : need'z ent.
Bahagian : bhgn org malaysia
Registration date : 2008-09-12

View user profile http://profiles.friendster.com/8039044

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by nEeyA_deEya on Tue 16 Sep 2008, 4:48 pm

Pelajar melayu perempuan dirasuk, di mana salahnya dan siapa yang
salah...

Kes ini berlaku betul diruang pelajar perempuan membasuh kain.
Berlaku diasrama puteri. Kebanyakan yang terkena rasukan adalah gadis
melayu dan tidak pernah ada kes berlaku pada pelajar kaum cina dan
india . Di mana salah nya........

Kita ikuti percakapan antara bomoh melayu dan syaitan.
Kes histeria di sekolah kat BSB...... Misteri di Asrama Puteri
terjawab!

Suatu hari, ada seorang ketua bomoh yang begitu berani hendak
berjumpa dengan sekumpulan jin yang berlegar2 di asrama hinggakan
mereka merasuk sebilangan pelajar di sekolah itu. Ketika sampai di
sebuah bilik, ketua bomoh pun membaca sejenis mantera. Selepas
membaca mantera, ketua bomoh pun memanggil ketua jin itu. Lalu ketua
jin itu pun datang dengan
menunjukkan wajah rupanya yang begitu hodoh dan jijik. Hinggakan
ketua bomoh yang begitu berpengalaman itu pun hampir2 pengsan
dibuatnya! Hinggakan mayat reput pun lebih baik dari wajah si ketua
jin itu!!!
Tapi si ketua bomoh tetap kuatkan semangatnya yang jitu. Lalu si
ketua bomoh pun bertanya dengan kuat dan nyaring, menampakkan
semangatnya yang tidak kendur walaupun terlihat sesuatu yang begitu
menakutkan itu.
"Mengapa kau rasuk pelajar sekolah di sini hah? Jawab! Kenapa gadis
melayu jadi sasaran kau wahai syaitan yang direjam?"

Dengan menarik nafas panjang, si ketua jin pun menjawab...

"Siapa Bilang Gadis Melayu Tak Menawan, Tak Menarik Hati, Tiada
Memikat, Kalaulah Memang, Tak Mungkin Aku Tertarik Kalaulah Sungguh,
Tak Mungkin Aku MERASUK..." "Aduhai... kekekeekeeee..."
WORLDDDD!! hhehehe
avatar
nEeyA_deEya
Spammer!
Spammer!

Female Number of posts : 369
Age : 33
Kementerian : need'z ent.
Bahagian : bhgn org malaysia
Registration date : 2008-09-12

View user profile http://profiles.friendster.com/8039044

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by Adiputra on Tue 16 Sep 2008, 9:43 pm

Wakakaa!!! Aku post mende ni kat frenster gak. wakakaaa...

_________________


avatar
Adiputra
Admin
Admin

Male Number of posts : 411
Age : 33
Kementerian : Kementerian Kewangan Malaysia
Bahagian : Bahagian Kawalan dan Pemantauan
Registration date : 2008-09-12

View user profile http://www.friendster.com/adiputra

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by hizalovich on Thu 18 Sep 2008, 11:00 am

hehe..ni citer member aku kat asrama dulu..dulu kul11 da kena tutup lampu dorm..aku nagan 2-3 org kawan aku dok borak2 lagi..sampai da dalam 12.30..meggi yang kitorang rendam ngan air masak je da leh makan..mls nak pi cr air panas mlm tu..hehe..so tgh2 mkn tu ada kwn aku tetibe la ri masuk lam dorm..tercungap2 ngan muka da pucat gle..yang paling aku takleh tahan dia juz pkai baju jer..with no pants or sarung..actually malu gak kitorang tgk keadaan dia time tu..ye ar..yang kawan punyer doh..tapi kitorang tanya la napa..dia ckp time dia tgh dok layan buang air besar tibe2..tandas sebelah cam ada org dok ketawa kecil..sore pompuan lak tu..dia pun tanpa diduga terus la cabut..hahaha..bila igt balik mmg lawak tapi seram pun ada..

hizalovich
Newbie
Newbie

Male Number of posts : 15
Age : 33
Kementerian : Kementerian Perdagangan Dalam Negeri&Hal Ehwal Pengguna
Bahagian : Bahagian Hal Ehwal Pengguna (Unit Pembangunan Standard)
Registration date : 2008-09-18

View user profile

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by mEnt@L_phoBia on Thu 18 Sep 2008, 12:20 pm

ni cerita benar oleh mamat yang kerja kat BPP jalan duta b4 pindah sini..ada sorang mamat tuh balik lewat buat ot....so bile dah selesai kerja dia pun nak la balik..pas kemas semua barang dia pun tutuplah lampu..tp kipas still terpasang..apa lagi..heranlah dia...maka bila dah takut, dia pun azanlah....tp malangnya still tak tertutup kpas tuh...nak taknak dia branikan dri gak...bukak lampu balik.....dan pada waktu itulah selihatan sesuatu di hujung bucu....kelihatan suiz kipas tuh tak di tutup..patutlah kipas berpusing aja......ngauahahahaha
avatar
mEnt@L_phoBia
HOT poster!
HOT poster!

Male Number of posts : 292
Age : 33
Kementerian : Bumi BPP
Bahagian : Menvari jodoh
Registration date : 2008-09-12

View user profile

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by honam on Thu 18 Sep 2008, 12:30 pm

mengong punye mad dah...
hahha
avatar
honam
Addicted poster
Addicted poster

Male Number of posts : 108
Age : 33
Kementerian : kementerian kewangan malaysia
Bahagian : belanjawan
Registration date : 2008-09-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by Zangetsu on Thu 18 Sep 2008, 12:42 pm

haha
avatar
Zangetsu
Spammer!
Spammer!

Male Number of posts : 318
Age : 33
Kementerian : KK
Bahagian : MKD
Registration date : 2008-09-17

View user profile

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by DianZul on Thu 18 Sep 2008, 1:23 pm

nama pilihan jepun

1. yg pemarah- keji cacimaki
2. yg bisu- kita tadasuara
3. yg x suka barang mahal- sato sukamura
4. yg makan tose- nanachi hitose
5. yg suke lagu blues- apo nadikato
6. yg suka belajar- asiko ulangkaji
7. yg masih bujang- matimati tamokasi

renung-renungkan..slamat beramal

DianZul
Newbie
Newbie

Female Number of posts : 11
Age : 34
Kementerian : kewangan
Bahagian : pengurusan sumber manusia
Registration date : 2008-09-18

View user profile

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by Zangetsu on Thu 18 Sep 2008, 1:26 pm

hahaha...
avatar
Zangetsu
Spammer!
Spammer!

Male Number of posts : 318
Age : 33
Kementerian : KK
Bahagian : MKD
Registration date : 2008-09-17

View user profile

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by ida on Thu 18 Sep 2008, 1:34 pm

PART I

Che'gu Berahim sedang mengendali kelasnya dalam aktiviti sukan di padang sekolah. Seperti biasa, Che'gu Berahim akan menyuruh muridnya melakukan regangan otot. Tiba di satu bahagian, dimana murid baring dan mengangkat kaki lalu menggerakkannya seperti sedang mengayuh basikal. Che'gu Berahim asyik memerhati seorang muridnya yang pada mulanya menggerakkan kakinya tiba memberhentikan kakinya. Lalu Che'gu Berahim menyergah muridnya yang bernama Man Dol. "Woiiii Man, apa sebab kau berhenti ni hah". "Oh Che'gu Berahim, basikal saya tengah turun bukit Che'gu, sebab tu saya berhenti.Takkan nak kayuh jugak.


PART II

Waktu sekolah telah tamat.sebelum keluar kelas, Che'gu Berahim telah bertanya kpd muridnya.

Che'gu : Siapa nak masuk/pergi syurga?
Semua murid mengangkat tangan kecuali Man Dol lalu Che'gu Berahim pun bertanya,
Che'gu : Man, kenapa awak tak nak pergi/masuk syurga?
Man : Mak saya kata lepas habis sekolah, terus balik rumah.. jangan pergi mana-mana.


PART III

Che'gu Berahim sedang mengajar Bahasa Melayu dalam kelas 1 Mawar...
Che'gu : Man, boleh kamu buat ayat dengan menggunakan perkataan tepong?
Man : Itu senang saja cikgu.. ayatnya ialah.... emak sedang membuat kek didapur.
Che'gu : Mana tepungnya??
Man : Tepong kan ke dalam kek tu.... Che'gu nie tak sekolah ke hape??


PART IV

Seperti biasa, Che'gu Berahim nie mengajar pelajar di Sekolah Agama.Che'gu Berahim mengajar budak tahun satuPada hari tersebut, beliau mengajar bab"cara berwudhuk"Selepas mengajar, beliau (Che'gu) selalu meminta
muridnya bertanyakan soalan jika terdapat kemusykilan.

Che'gu : Ada sesiapa hendak bertanyakan soalan?
Tiba seorang anak muridnye mengangkat tangan, nama murid tu adalah Man Dol
Man : Ada Che'gu. saya ada satu kemusykilan. Boleh tak kita ambil wudhuk dua kali?
Che'gu : Boleh, tapi kenapa sampai dua kali ambil wudhuk?
Man : Saya ambil dua kali sebab kalau saya terkentut, wudhuk lagi satu tu boleh buat spare part!
Che'gu : Allahhuakbarr!!!


PART V

Che'gu Berahim: Joe, cuba terangkan apakah tugas akar pokok pisang?
Joe : Untuk mencari makanan, che'gu
Che'gu Berahim: Bagus! Sekarang giliran Wati pulak. Apakah tugas batang pokok pisang?
Wati : Untuk membawa makanan yang dicari akarnya, che'gu
Che'gu Berahim: Bagus! Sekarang giliran Man Dol pula. Apakah tugas daun pisang?
Man Dol :untuk membungkus nasi lemak, che'gu...
Che'gu Berahim: uii... lagi bagus... berdiri atas meja sampai habis kelas..
avatar
ida
Hardcore poster
Hardcore poster

Female Number of posts : 242
Age : 33
Kementerian : Kementerian Kewangan Malaysia
Bahagian : Bahagian Dasar Saraan, Wang Awam dan Khidmat Pengurusan
Registration date : 2008-09-12

View user profile

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by ida on Thu 18 Sep 2008, 1:37 pm

MENGAKU LAGI

Suatu hari azman dan isterinya pulang dari kerja seperti biasa...
Tapi ada sesuatu yang luar biasa berlaku pada hari itu.
Cuaca panas menjadi lebih panas buat azman kerana tersekat didalam
trafic jam..

Azman : Ish!, geram betul aku. Jalan tidak pernah sesesak ini, kenape pula sesak hari ni"

Isteri : Sabarlah abang, mungkin kerja-kerja pembaikan jalan sedang dijalankan, tak pun ada kemalangan ke".

Dengan perasaan marah Azman berkata " Sabar!, Sabar!,Sabar! , itu
ajelah yang awak tau". Kenderaan dihadapan masih tidak bergerak. Malah orang ramai makin ramai berkumpul.

Azman : Ini tak boleh jadi nie. Aku mesti buat sesuatu"
Azman keluar dari keretanya dan berjalan menuju ke arah orang ramai dan bertanya apa yang berlaku. Ada accident la encik. kata sorg mat rempit. Lalu Azman pun menjerit " Tepi, tepi. Aku abang dia!!!!!!!!. Tepiiiii, Akuuuu abanggggggg diaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

Orang ramai yang berkumpul mula bergerak memberi laluan sambil
berpandang sesama sendiri dengan penuh persoalan.

Dalam hati azman berbangga dan berkata "menjadi juga idea aku ni"

Tetapi apabila menghampiri kawasan berkenaan alangkah terkejutnya azman matanya bulat bagai nak terkeluar apabila dia melihat keadaan adiknya yang kemalangan itu....

























Azman meratap sambil menutup muka dengan tapak tangannya.
Dalam hati dia berkata Oh! malu semalu malunya aku kerana yang kemalangan ialah seekor khinzir.huhuhuhu
avatar
ida
Hardcore poster
Hardcore poster

Female Number of posts : 242
Age : 33
Kementerian : Kementerian Kewangan Malaysia
Bahagian : Bahagian Dasar Saraan, Wang Awam dan Khidmat Pengurusan
Registration date : 2008-09-12

View user profile

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by nEeyA_deEya on Thu 18 Sep 2008, 1:41 pm

aku nak share satu citerla..
dengar dr kawan aku..
member dia nak kawen..tp laki ni punyela malas mengerjakan tanggungjawab sorg muslim..semayang pon jarang skali..
time tok kadi tanya da pegi kursus kawen ke belum..laju je dia jawab "daaaa...."sambil tersengih2...
tok kadi pun nak test la..cuba kamu beristighfar...maka tergaru2la lelaki ni..then dia cakap.."saya tak pastila..cuba tok kadi lead.."
tok kadi pun bacala "astaghfirullah al azim..allazi..--> sambung"kata tok kadi..
dengan bangganya lelaki ni sambung
"allazi yuas wi sufi sudu rinnas"
maka dicancella majlis akad nikah tu...diganti pulak dengan sesi ceramah yg disampaikan oleh tok kadi..
huahuahuahua

moral:walaupun menda2 ni nampak remeh, tp jangan la amik remeh sangat...lau jadi camni kan malu...

_________________


http://nadmisz.blogspot.com/
sHaRe ur cOmmeNts WiF mE...
avatar
nEeyA_deEya
Spammer!
Spammer!

Female Number of posts : 369
Age : 33
Kementerian : need'z ent.
Bahagian : bhgn org malaysia
Registration date : 2008-09-12

View user profile http://profiles.friendster.com/8039044

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by Zangetsu on Thu 18 Sep 2008, 3:08 pm

hahhaha...
tu xsuh bc fatihah lg tuh
avatar
Zangetsu
Spammer!
Spammer!

Male Number of posts : 318
Age : 33
Kementerian : KK
Bahagian : MKD
Registration date : 2008-09-17

View user profile

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by Adiputra on Fri 19 Sep 2008, 7:14 am

hizalovich wrote:hehe..ni citer member aku kat asrama dulu..dulu kul11 da kena tutup lampu dorm..aku nagan 2-3 org kawan aku dok borak2 lagi..sampai da dalam 12.30..meggi yang kitorang rendam ngan air masak je da leh makan..mls nak pi cr air panas mlm tu..hehe..so tgh2 mkn tu ada kwn aku tetibe la ri masuk lam dorm..tercungap2 ngan muka da pucat gle..yang paling aku takleh tahan dia juz pkai baju jer..with no pants or sarung..actually malu gak kitorang tgk keadaan dia time tu..ye ar..yang kawan punyer doh..tapi kitorang tanya la napa..dia ckp time dia tgh dok layan buang air besar tibe2..tandas sebelah cam ada org dok ketawa kecil..sore pompuan lak tu..dia pun tanpa diduga terus la cabut..hahaha..bila igt balik mmg lawak tapi seram pun ada..
.

Haha.. mesti dia tak abis berak agi tu.. kah3. suro la dia berak kasi abes...

_________________


avatar
Adiputra
Admin
Admin

Male Number of posts : 411
Age : 33
Kementerian : Kementerian Kewangan Malaysia
Bahagian : Bahagian Kawalan dan Pemantauan
Registration date : 2008-09-12

View user profile http://www.friendster.com/adiputra

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by nEeyA_deEya on Fri 21 Nov 2008, 12:12 pm

Seorang penumpang teksi mencuit bahu pemandu teksi yang dinaikinya. Terkejut dengan cuitan itu, pemandu teksi hilang kawalan menyebabkan teksinya melelong lalu melanggar divider jalan.

Selepas dapat memberhentikan teksinya, pemandu itu spontan bercakap.

Ingat. jgn sesekali buat begitu lagi. Awak menakutkan saya!

Penumpang tadi meminta maaf sambil berkata:saya tak sangka pakcik terkejut sangat dengan cuitan saya tadi.

Dengan selamba pakcik itu menjawab:mau tak terkejut.. Yelah, nie hari pertama pakcik bawa teksi selepas 12 tahun jadi PEMANDU KERETA JENAZAH kau faham-faham sajalah!

_________________


http://nadmisz.blogspot.com/
sHaRe ur cOmmeNts WiF mE...
avatar
nEeyA_deEya
Spammer!
Spammer!

Female Number of posts : 369
Age : 33
Kementerian : need'z ent.
Bahagian : bhgn org malaysia
Registration date : 2008-09-12

View user profile http://profiles.friendster.com/8039044

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by nEeyA_deEya on Fri 21 Nov 2008, 12:14 pm

Pada suatu hari yg tenang..seorg suami sedang relaks sambil duduk membaca suratkhabar..tiba-tiba dtg si isteri membawa tudung periuk.PANG!!.diketuknya atas kepala si suami..si suami yg terpinga-pinga..bertanya..

Aper hal ngan awak nih.kenapa awak ketuk kepala saya??.si isteri pun menjawab.nah! awak tengok nih. sambil menunjukkan secebis kertas yg tertulis nama.Mary.si isteri tentula menyangka si suami mempunyai kekasih lain yg bernama Mary.dgn tenang si suami menjawab. ooo.itu nama kuda yg saya bertaruh
semalam..namanya Mary..

si isteri pun agak puas hati dengan penjelasan suaminya..terus menyambung kerja di dapur..

Selang seminggu berlaku indiden ketuk mengetuk ketika itu si suami sedang rehat2 membaca suratkhabar seperti selalu. PANG!!!. kali ini dengan lebih kuat lagi!.

si suami pun bertanya. aper hal plak awak ketuk kepala saya kali nih??? dengan selamba si isteri menjawab.kuda awak telefon!!..

P/s: Lain kali nak tipu bini tu cariklah alasan yang lebih selamat

_________________


http://nadmisz.blogspot.com/
sHaRe ur cOmmeNts WiF mE...
avatar
nEeyA_deEya
Spammer!
Spammer!

Female Number of posts : 369
Age : 33
Kementerian : need'z ent.
Bahagian : bhgn org malaysia
Registration date : 2008-09-12

View user profile http://profiles.friendster.com/8039044

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by nEeyA_deEya on Fri 21 Nov 2008, 12:19 pm

Pada masa dahulu, ada sebuah kampung dimana semua rakyatnya amat RAJIN

belaka tidak ada yang malas.
Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari
seorang yang malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki
mengaku

Katanya : "saya adalah yang paling malas"

Raja pun bertanya : "apa tahap malas awak?"

Lalu jawab lelaki tersebut :"kalau saya hendak makan,ada orang yang
menyuapkan saya".

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi : "Saya lebih malas lagi dari
dia tuanku".

Tuanku pun bertanya kepadanya : "sampai mana pulak tahap malas awak?"

maka jawabnya : "Kalau saya makanpun, sampai ada orang tolong
kunyahkan".

Maka raja pun terdiam.....
Tanpa disangka2 datang seorang budak lelaki datang kepadanya sambil
berkata:

"saya adalah yang paling malas tuanku".

Raja pun bertanya: "bagaimana pula tahap kemalasan awak?"

budak itu pun menjawab : "Nak cite pun malas"....

_________________


http://nadmisz.blogspot.com/
sHaRe ur cOmmeNts WiF mE...
avatar
nEeyA_deEya
Spammer!
Spammer!

Female Number of posts : 369
Age : 33
Kementerian : need'z ent.
Bahagian : bhgn org malaysia
Registration date : 2008-09-12

View user profile http://profiles.friendster.com/8039044

Back to top Go down

Re: Cerita Lawak

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics
» Cerita

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum